reklama

Stráviť vianoce zadržaný v Bahrajne...aj takto môže dopadnúť oprava plachetnice

Nohy mi mrznú v teniskách, nie je to zrovna ideálna obuv na október pri polárnom kruhu. Nostalgicky spomínam na rozpálenú Andalúziu. Ako sme v júni umierali od tepla a tešili sa, že vymeníme suché Španielske leto za to severské.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Následkom spontánnej zmeny plánu som bol rok na ceste s jednou batožinou v ktorej samozrejme zimné veci chýbali. Po krásnom lete prišla rýchla jeseň a príchod zimy bol cítiť vo vzduchu. Tešil som sa na slnkom zaliatu Andalúziu opúštajúc mesto s 30 cm snehovou pokrývkou.

Skelleftea, Švédsko zima je za dverami
Skelleftea, Švédsko zima je za dverami 

Odišiel som nakoniec sám, Hanka musela zostať dlhšie a nemohla ísť so mnou. Máme byť spolu cez vianočné sviatky a neskôr sa spolu vrátiť do Švédska.

Mal som letenku z Malagy do Bratislavy na trinásteho decembra a chcel stráviť vianoce po štyroch rokoch doma. Taký bol plán.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znelo to moc dobre na to, aby to tak mohlo dopadnúť.

Obrázok blogu
(zdroj: Jozef Toman)

November v južnom Španielsku bol príjemný, v zimnom slnku práce prebiehali rýchlejšie než sme plánovali. Počas toho, ako sme opravovali plachetnicu, Luka niekoľko krát otvoril debatu vetou 

" poď so mnou na loď " (pracovať na more)

- na čo bola moja blesková odpoveď

" do Emirátov nejdem a vôbec mám byť na vianoce doma"

Lenže vysvetlujte druhému takému, čo si nepamätá, kedy bol naposledy na vianoce doma, že vám na tom záleží, aby ste tam bol, lebo už to všetci vedia a naplánoval som si podľa toho voľno.

Okrem toho mám komplikovaný vzťah s Arabskými Emirátmi, veľakrát som nevychádzal z údivu ako funguje táto podivná federácia siedmich sultanátov. Neviem, či je to moje zvláštne štastie, no každý jeden kontrakt, ktorý som tam robil bol ťažký, už len kôli nezmyselnej byrokracii a nariadeniam. Často zdánlivo banálny problém nemá riešenie a človek potom upadá do tažkého stavu frustrácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže sa mi naozaj ani len nechcelo premýšlať nad takouto alternatívou strávenia sviatkov.

Španielsko. Tesne pred odchodom z Almerimar na loď
Španielsko. Tesne pred odchodom z Almerimar na loď 

Dva týždne pred mojím odletom na Slovensko, zazvonil telefón. Luku prehovárali z naloďovacieho oddelenia, aby nalodil okamžite, lebo kapitán, ktorý je na lodi má diabetes a dochadzajú mu lieky. Čo je samozrejme dosť dobrý dôvod na vylodenie, ak by ten kapitán nevedel, že mal byť na lodi 8 týždňov a po šiestich už nemá lieky.

Luka súhlasil pod podmienkou, že mu dajú dobrého chiefa (mal smolu na neskúsených ľudí, ktorých nemohol nechať na mostíku samotných, kôli čomu spával veľmi málo).

Povedal, že jedného takého má a je voľný. A oni súhlasili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zložil telefón a hovorí

" no vidíš ako som ti to vybavil! " nevedel som, či sa mám smiať alebo plakať.

hovorím

" nemôžem ísť, idem na Slovensko. Hanka by sa so mnou rozišla, ak teraz ešte pôjdem na loď. "

" čoby sa rozišla, prosím ťa, bude ešte rada! aj tak si plánoval ísť na loď po novom roku, išiel by si minimálne na 4 mesiace, takto budeme spolu na lodi, urobíme si to podľa seba, bude to pohoda, v polovičke januára si naspäť a ešte mi Hanka poďakuje."

kedže som naďalej krútil nesúhlasne hlavou, povedal

" dobre, volám im naspäť, že chceš pridať "

pýtal takú dennú mzdu, bol som presvedčený, že ju nebudú akceptovať, no oni potrebovali dostať na loď jeho a tak súhlasili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neveriaco som sedel rozmýšlajúc ako toto vysvetlím Hanke. Zostal som v tom zrazu namočený po uši.

zazimovaná tesne pred odchodom
zazimovaná tesne pred odchodom 

Naloďovať sme mali na druhý deň, prvého decembra. Celý náš odchod z Almerimar bol ako útek. Ráno sme zazimovali loď, vysťahovali sa predčasne z prenajatého bytu a poobede sediac v reštaurácii so zbalenými batožinami čakáme na inštrukcie.

sťahovanie sa z bytu, ak by sme chceli zmeniť príbeh  k inému koncu museli by sme začat tu
sťahovanie sa z bytu, ak by sme chceli zmeniť príbeh k inému koncu museli by sme začat tu 

 O tretej zvoní telefón. Letíme v ten istý deň o jedenástej večer z Malagy, ktorá je 250 km od Almerimar. 

Batožinu sme naložili do taxíku a vyrážame. Z Malagy sme mali letieť do Mosky a odtiaľ do Dubaju, no tesne pred odletom sme sa dozvedeli, že náš let je zrušený, lebo Moskva neprijíma kôli snehu. O druhej ráno nám prebookovali let a poslali nás na 4 hodiny do hotelu. Nový let bol Malaga-Madrid-Dubaj.

Z Madridu sme mali letiet o pár hodín, no skončili sme opäť v hoteli, lebo nám v Malage nezarezervovali druhú časť letu a tak sme museli kupovať letenky na ďalší deň.

Tretí deň cesty, pred odletom z Madridu, zastavili Luku na prepážke s tým, že im je ľúto, ale nemôžu ho pustiť, lebo už nemajú miesto v lietadle.

 “ to, že nemáte miesto v lietadle nie je môj problém, do Emirátov cestujem už tretí deň a mám striedať na lodi kapitána, ktorý má diabetes a nemá lieky. Nezaujíma ma ako to urobíte, no ja sa tam musím dostať.”

Je bežné, že letecké spoločnosti predávajú viac leteniek než je kapacita lietadla. Spoliehajú sa na to, že často niekto nestihne let. A ak sa náhodou objavia všetci, tak sa vám s previnilým úsmevom ospravedlnia, že sa niekde musela stať chyba a ponúknu vám daľší let a hotel na letisku, zatiaľ čo vám uteká dovolenka, oni majú plne obsadené miesta.

Po desiatich minutách telefonovania a čakania mu oznámili, že našli pre neho miesto v lietadle. Vyhodili z letu niekoho iného.

Do Dubaju sme prileteli o polnoci a na hotel sa dostali o druhej ráno. Doobeda sme brali taxíka na loď a čakala nás dvoj a pol hodinová jazda cez púšť.

30 km od lode Lukovi volal agent a oznámil mu, že nemôžeme isť na loď, lebo máme víza do Fujairah a loď je v Umm Al Quwain.

Dubai - Umm al Quwain - Fujairah
Dubai - Umm al Quwain - Fujairah 

Emiráty sa skladajú zo siedmich kalifátov a každý má svojeho vládcu. Je obrovský rozdieľ medzi jednotlivými kalifátmi. Zatiaľ čo niektoré sú naoko benevolentné a tolerujú pitie alkoholu a prostitúciu, tak v Sharjah vám hrozí väzenie a pokuta už aj len za držanie alkoholu. Ak by sme boli ako turisti z EU, tak by sme sa mohli voľne pohybovať po Emirátoch, no keďže sme tam mali pracovať, tak potrebujeme víza pre konkrétny kalifát.

Agent nám odporučil, aby sme išli na hotel a čakali, a že on sa pokúsi zatiaľ zmeniť víza. 

Blízkovýchodné pokračovanie v ďalšej časti.

Jozef Toman

Jozef Toman

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Napriek zjavnému suchozemskému pôvodu, som už v detstve prepadol dobrodružným knižkám o námorných expedíciách. Chcel som sa plaviť pod plachtami k ďalekému obzoru a objavovať krajiny neznáme. Ovplyvnený Hrabalom a magickým realizmom, sníval som ďalej, do momentu, kedy som si uvedomil, že ak sa má ten sen uskutočniť, treba pre to niečo urobiť a tak vo voľnej chvíli opravujem s kamarátom jeho loď, s ktorou sa chystáme vyraziť na dlhú plavbu pod plachtami, bez motoru, gps, elektronických máp, radaru a autopilota, navigovať podľa hviezd za pomoci sextantu, v starom štýle a v súlade s prírodou. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu